NABÓR do klasy IV Koszykarskiej
Zapewniamy:
- Zajęcia prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną i trenerską.
- Treningi w planie lekcyjnym.
- Dostęp do profesjonalnego sprzętu.
- Obozy sportowe,
- Motywowanie uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce.
Testy Sprawności fizycznej:
Przed testem rodzice zobowiązani są dostarczyć zgodę od lekarza pierwszego kontaktu o braku przeciwwskazań zdrowotnych, oraz wypełnioną deklarację przystąpienia (do pobrania na stronie (poniżej) lub w sekretariacie szkoły).
Kontakt: Marta Włodarczak 669-662-767
Test Sprawność Fizycznej
1. Skok w dal z miejsca
Cel: Ocena mocy kończyn dolnych.
Przebieg: Badany staje w małym rozkroku z ustawionymi równolegle stopami przed linią
odbicia, następnie pochyla tułów, ugina nogi w kolanach (półprzysiad) z równoczesnym
zamachem obu kończyn górnych dołem w tył, po czym wykonuje wymach rąk w przód z
równoczesnym energicznym odbiciem obunóż, skacze jak najdalej. W czasie wykonywania
próby należy zwrócić uwagę na poprawność ustawienia stóp. W żadnej fazie odbicia, nie
powinny one przekraczać wytyczonej linii.
Wynik: Długość skoku mierzymy od wyznaczonej linii odbicia do najbliższego śladu
pozostawionego przez piętę skaczącego. Jeżeli badany po wykonaniu skoku przewróci się do
tyłu, wówczas skok powtarza. Z trzech wykonanych skoków notuje się najdłuższy z
dokładnością do 1 cm.
2. Bieg na 50 m.
Cel: Ocena szybkości.
Przebieg: Na sygnał "na miejsca" testowany staje nogą wykroczną przed linią startową w
pozycji startowej wysokiej (nie stosuje się startu niskiego). Następnie na sygnał "start" biegnie
jak najszybciej do mety.
Wynik: Czas mierzy się z dokładnością do 1/10 sekundy. Liczy się wynik lepszy z dwóch
wykonanych prób.
Sprzęt, pomoce: Stoper. Arkusz z listą badanych uczestników.
Punktacja: Załącznik nr 1.
3. Bieg wahadłowy 4 x 10 m z przekładaniem klocków.
Cel: Próba zwinnościowo – szybkościowa.
Przebieg: Na sygnał "na miejsca" badany staje na linii startu. Na komendę "start" biegnie do
drugiej linii (odległość 10 m), podnosi z półkola klocek, po czym wraca na linię startu, gdzie
kładzie klocek (klocek nie może być rzucony). Następnie biegnie po drugi klocek i wracając
kładzie go ponownie w półkolu.
Wynik: Próbę wykonuje się dwukrotnie. Liczy się lepszy czas, mierzony z dokładnością do
1/10 s Próba zostaje zakończona z chwilą, gdy drugi klocek znajduje się w półkolu.
Sprzęt, pomoce: Stoper, dwa klocki, kreda, chorągiewki lub pachołki.
Arkusz z listą badanych uczestników.
Uwagi: Próba zostaje unieważniona, gdy klocek jest do półkola wrzucony. Tak wykonaną
próbę należy powtórzyć.
Pliki do pobrania: