WARSZTATY DLA UCZNIA ZDOLNEGO

 

7 uczniów z klasy 8 szkoły podstawowej ma możliwość wzięcia udziału w bezpłatnych laboratoriach z zakresu biologii człowieka, chemii i fizyki pn."VILO-SCIENCE" laboratoria z zakresu biologii człowieka, chemii i fizyk" prowadzonych w VI Liceum Ogólnokształcącym.
 
Zgłoszeń należy dokonywać na bieżąco u koordynatora programu „Zdolni znad Brdy” – Małgorzaty Maćkowiak: e-mail: m.mackowiak@palac.bydgoszcz.pl lub tel. 52 321 00 81 wew. 310. (wskazując imię i nazwisko ucznia, szkołę, klasę i adres mailowy do kontaktu).
 
Termin zajęć: 12.09.2023 - 5.12.2023 r. (wtorki godz. 16.00-19.00).
 
Miejsce zajęć: VI Liceum Ogólnokształcące im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy (sale laboratoryjne) s. 30.
 
Zajęcia prowadzą: mgr inż. Agnieszka Mądzielewska-Jagodzińska – biologia, mgr Patrycja Szczupacka – fizyka.
 
Zajęcia „VILO – SCIENCE. Laboratorium z zakresu biologii człowieka, chemii i fizyki" adresowane są do uczniów klasy 8 szkoły podstawowej, uzdolnionych przyrodniczo lub szczególnie zainteresowanych poruszaną tematyką.
 
Celem projektu „VILO-SCIENCE" jest rozbudzenie wśród uczniów zainteresowania z zakresu: biologii człowieka, chemii i fizyki. Zajęcia mają inspirować uczniów do samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy, rozwijania zainteresowań oraz stwarzać uczniom możliwości współpracy i rozwoju. Wyposażone sale biologiczna, chemiczna i fizyczna, czyli laboratoria w VI LO, oferują uczestnikom zajęć komfortową i profesjonalną pracę, która przygotuje ich do nauki w klasach licealnych o profilu medycznym. Warsztaty metodą IBSE stworzą uczestnikom możliwość przeżycia „naukowej przygody" i pozwolą poznać nauczycieli i atmosferę nauki w liceum.
 
Zajęcia skupiają się na kształtowaniu podstawowych kompetencji kluczowych: myślenie naukowo-techniczne i matematyczne. Praca będzie przebiega zgodnie z nową podstawą programową i obudowana jest w treści wykraczające. Wszystkie zajęcia są ZAJĘCIAMI LABORATORYJNYMI, prowadzonymi za pomocą nowoczesnych metod nauczania. Zajęcia poszerzą interdyscyplinarne wiadomości oraz umożliwią zdobycie przez uczniów umiejętności obserwacji procesów biologicznych, chemicznych i fizycznych, planowanie i wykonywanie doświadczeń, nabywanie umiejętności dokumentowania i analizy wyników oraz wnioskowania. Pierwszym oczekiwanym efektem mają być osiągnięcia w konkursach przedmiotowych oraz innych konkursach tematycznych. 
 
A. Chojnacka-Małek