Zadania, plan pracy i cele
Zadania do realizacji:
-
Przeprowadzenie diagnozy uzupełniającej wśród dzieci uczęszczających w poprzednim roku szkolnym na zajęcia logopedyczne.
-
Przeprowadzenie przesiewowych badań logopedycznych.
-
Analiza orzeczeń PPP.
-
Opracowanie indywidualnych programów logopedycznych dla dzieci posiadających orzeczenia PPP.
-
Konsultacje z pedagogiem, rewalidantami, nauczycielami wspomagającymi oraz wychowawcami klas.
-
Sporządzenie harmonogramu spotkań z dziećmi zakwalifikowanymi
-
Prowadzenie terapii logopedycznej zgodnie z harmonogramem zajęć.
-
Współpraca z rodzicami dzieci, który udzielana jest pomoc logopedyczna w celu włączania ich w proces terapii oraz kontynuacji ćwiczeń w domu.
-
Przygotowanie pomocy terapeutyczno – dydaktycznych.
-
Prowadzenie dokumentacji.
Plan ze względu na obszary oddziaływań terapeutycznych:
-
Terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.
-
Terapia z wadliwą wymową głosek szeregu szumiącego.
-
Terapia z wadliwą wymową głosek szeregu syczącego.
-
Terapia z wadliwą artykulacją głoski r.
Cele ogólne:
-
Usprawnianie funkcji warunkujących prawidłowy przebieg mowy i mówienia.
-
Usuwanie zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej.
-
Stymulowanie procesu nabywania kompetencji językowych.
-
Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę.
-
Pomoc w przezwyciężeniu trudności związanych z rozumieniem mowy.