Zadania, plan pracy i cele

Opublikowano: 2021-09-20 19:52

 

Zadania do realizacji:

  1. Przeprowadzenie diagnozy uzupełniającej wśród dzieci uczęszczających w poprzednim roku szkolnym na zajęcia logopedyczne.

  2. Przeprowadzenie przesiewowych badań logopedycznych.

  3. Analiza orzeczeń PPP.

  4. Opracowanie indywidualnych programów logopedycznych dla dzieci posiadających orzeczenia PPP.

  5. Konsultacje z pedagogiem, rewalidantami, nauczycielami wspomagającymi oraz wychowawcami klas.

  6. Sporządzenie harmonogramu spotkań z dziećmi zakwalifikowanymi

  7. Prowadzenie terapii logopedycznej zgodnie z harmonogramem zajęć.

  8. Współpraca z rodzicami dzieci, który udzielana jest pomoc logopedyczna w celu włączania ich w proces terapii oraz kontynuacji ćwiczeń w domu.

  9. Przygotowanie pomocy terapeutyczno – dydaktycznych.

  10. Prowadzenie dokumentacji.

 

Plan ze względu na obszary oddziaływań terapeutycznych:

  1. Terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.

  2. Terapia z wadliwą wymową głosek szeregu szumiącego.

  3. Terapia z wadliwą wymową głosek szeregu syczącego.

  4. Terapia z wadliwą artykulacją głoski r.

 

Cele ogólne:

  1. Usprawnianie funkcji warunkujących prawidłowy przebieg mowy i mówienia.

  2. Usuwanie zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej.

  3. Stymulowanie procesu nabywania kompetencji językowych.

  4. Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę.

  5. Pomoc w przezwyciężeniu trudności związanych z rozumieniem mowy.